miercuri, 18 august 2010

16.08.2010

Deschiderea anului universitar




Aici se începe cu ploaie şi cu pelerine gratuite cu sigla universităţii. Aici se începe cu jazz pe o scema maaaare. Cu vorbele rectorului ce se adresează mai întâi studenţilor străini în englezi şi doar apoi o dă pe norvegiană.



Aici se vorbeşte mult, dar cu măsură, despre globalizare şi despre conflicte, despre sărăcia materială, dar şi spirituală a unor popoare. Despre schimbare.
Se organizează târg de ONGS-uri, de job-uri (din păcate doar pentru vorbitorii de norvegiană), mic-dejun - paste la preţ mic, curs introductiv pentru studenţii străini unde primeşti toate informaţiile esenţiale unei şederi plăcute în Kristiansand. Poţi avea parte de consiliere profesională, psihologică şi poţi vorbi cu pastorul dacă te simţi deprimat...mda...s-au gândit oamenii la toate cele. Curs de IT, curs de limbă norvegiană etc.

Seara concert techno şi hip-hop norvegian...interesant


Peripeţie!
Am fost rugată să-mi las umbrela afară înainte de a intra în perimetrul concertului (avem şi brăţari speciale pentru festivalul studenţesc, deci e treabă serioasă măi!) Mi-am lăsat-o că doar în Norvegia nu se fură, nu? Ba daaa! La plecare...ia umbrela de unde nu-i. Era un morman mare de alte umbrele părăsite. Toţi mă îndemnau: ia alta! Ia una mai bună! Ia-o măi că şi ţie ţi-au luat-o...chiar şi paznicii mi-au sugerat un schimb...aşa că am luat o umbrelă la întâmplare...

Am râs de întâmplare şi de conştiinţa mea pătată cu polonizi, germani şi alte naţii...apoi am dansat până la două în barul universităţii.

Today’s Norwegian thing iiis: alcoolul scump...berea - 50 coroane la concert...15 în supermarket (desigur nu ai voie cu băutură proprie la concert)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

http://www.youtube.com/watch?v=ebqdwQzmSHM http://www.youtube.com/watch?v=AkJf0md1kG8