luni, 16 august 2010

God dag! - servus toc :))

13.08.2010

Turul campusului.
Clădiri peste clădiri. Un fel de FSEGA...adica Universitet I Agder - Universitz of Agder arata ca un hotel, ca o banca. E curată şi bine pusă la punct. Coordonatoarea e amuzantă şi mereu dispusă să-ţi răspundă la întrebări (ceva ce întâlneşti mai rar în România)
Organizaţia studenţească este cu adevărat vocea studenţilor. Preşedintele este pătit, au maşini din partea universităţii şi au o groază de activităţi atât pentru studenţii internaţionali cât şi pentru cei norvegieni. Vreau să mă infiltrez şi să prind cţte ceva de folos şi aplicabil în ţărişoara nostră.

Cursurile sună bine, dar se suprapun...
Voi lua un curs de Beat culture (cine nu ştie ce-i să caute pe wikipedia că acum n-am timp să explic :P )Examenul va fi o lucrare la alegere: scrisă, pictată, sculptată etc.

Aici trăieşti din carduri: card pentru maşina de spălat, card de identitate pentru studenţi, card cu bani..căci da...banii sunt în gandul tuturor.
"Scump!" este unul din cuvintele des pronunţate aici.
"Curat!" este altul.
"Waaaa!" altul...
Waaaa! case albe din lemn.
Waaaa! Marea Nordului.
Waaaa! Păpuşi pe toate străzile = fetiţe blonde, oameni care te fac să crezi că sunt albinoşi.
Waaaa! 10 euro o bere.
Waaaa! Am primit un USB gratis.

etc.


Today's Norwegian thing iiiis: coţofene şi pescăruşi
pentru că şi deoarece: în Braşov aven porumbei, în Cluj ciori, iar în Kristiansand coţofene (păsări negre cu un pic de alb, mai mari cu o coadă lungă)

Mai scriu şi mâine ce am făcut ieri...acum merg la un concert în campus pentru că e festivalul de început de semestru!


Vi snakkes! - Talk to you later!

12.08.2010

Linişte!
Auzi? Liniste...
Uite!
Vezi? E peste tot...
Norvegia!
Chiar? Norvegia...

Cam aşa a fost conversaţia mea cu mine în primele două zile.

Dar hai sa o luam de la început...ora 1:00 a.m. cu maşina până la Otopeni. La 7:00 a.m. avionul spre Amsterdam. Vruuum Vruuum (sunetul motorului), waaa-waaa (plâns de bebeluş), încotro mergeţi domnişoară (vocea vecinei de scaun care zboară pentru prima dată şi vrea ceva ce nu pot să-i ofer, conversaţie). Stau la geam! Carpaţii...minunat...Tâmpa! Nori şi norişori...vată pe băţ...Tăniuţ...o să-mi fie dor de toţi.
Turbulenţe... pe cuvânt...nu mi-a fost frică :))
Amsterdam...culturi triunghiulare şi dreptrunghiulare şi trapezoidale...o pătură cu mii de cârpituri..geaca de blugi a lu’ Vio...
Un aeroport imens, dar trebuie să ajung la poarta B20. Un angajat cu faţă de turc îmi cere paşaportul şi zice că îmi este vecin, eu îl întreb dacă e din Ungaria... "aventura asta m-a obosit rău”
După o întârziere de o oră fiindcă cică nu mergea o ştergătoare...clar, nimic mai grav, m-am îmbarcat într-un avionaş.

Daţi-mi toţi câte-o aripă şi să fim pe lume fraţi!


M-am găsit cu încă 11 copii de prin Elveţia, SUA, Germania şi o tipă din Iran. Superb!
Eram deasupra norilor, mării, insulelor, vaporaşelor. Am ajuns în Kristiansand în aprox. o oră într-un aeroport minuscul. Am aşteptat încă o oră autobuzul şi i-am învăţat pe ceilalţi un joculeţ să ne memorăm numele. OSUBB ştie ;)

Found our buddies and went home!
Noua mea casa pentru patru luni...Roligheden, greu de pronunţat, greu de ajuns, greu de imaginat că nu am încă 4 colegi de cameră...sunt singură. Văd un colţ de mare. Văd pescăruşi şi case albe...multe case albe.

Baia şi bucătăria o împart cu încă trei persoane: un iranan, o spanioloaică şi o tipă din Bolivia.
Pe birou stă Borsec (broscuţă de pluş) Borsec priveşte spre dealurile cu licurici.
Borsec vrea în Marea Nordului. Vrea să se plimbe. "Mâine Borsec...promit!"

În fiecare zi o să scriu ceva ce este absolut norvegian în secţia..să-i spunem: Norwegian thing :)

Today's Norwegian thing iiiiiis: white houses!
pentru că şi deoarece: acum hăt ani pe când existau oameni săraci în Kristiansand doar oamenii bogaţi aveau bani să-şi vopsească casele în alb. Unii îşi vopseau doar o latură...iar restul alte culori.
that's all the norwegian trivia for now!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

http://www.youtube.com/watch?v=ebqdwQzmSHM http://www.youtube.com/watch?v=AkJf0md1kG8