marți, 17 august 2010

smak på byen - aromele oraşului

14.08.2010

Tusen tak! – mulţumesc mult!
Mulţumesc tuturor celor care m-au îmbărbătat înainte de plecare, celor care s-au gândit la mine când eram sus, la vest sau mai la nord de România. Mulţumesc celor care citesc în general şi celor care citesc jurnalul meu.

Day three!

Turul oraşului.
Ca să ajung în centru trebuie să merg cu pejosul vreo juma de oră, peste un pod, peste un râu şi peste mare în acelaşi timp.
Tot oraşul este format din dreptunghiuri, adica nu te pierzi atât de des. Doar că...vezi numai case în acelaşi format, deci nu îţi poţi lua repere clare cîteodată, iar numele gate-urilor (străzilor) îţi răsucesc limba.

Frumosul centru vechi.
Primăria este o fostă puşcărie, iar în faţa ei stă mândru privind spre luceafărul de seară, un căpitan brav al Kristiansandului.
Trec la o istorie mai recentă, adică HM, McDonalţ şi alte firme de care e plin centrul.


Plin de reduceri, dar totul prea scump pentru studentul european şi nu numai.
Am vizitat fortăreaţa care ne-a oferit în aceeaşi seară o petrecere, piaţa cu peşte proaspăt, biblioteca, teatrul şi cinematograful. Am aflat de un bar drăguţ unde sunt organizate jam sessions...so...yey!
Apoi mi-am luat o ditamai cutia cu tacâmuri, farfurii şi altele trebuincioase în cămin...vreo 6 kg...şi am cărat-o juma de oră până la “Capătul Pământului” cum numim noi căminul nostru Roligheden.
M-am trântit în pat şi nu, n-am uitat de party...care a fost interesantă.
I-am făcut cunoştinţă berii şi vinului cu April din Nebraska, 19 ani...două guri nu mai mult.



Muzica...not d’n’b that’s for sure...Shakira, remixuri, techno stuff...mdeah
Măcar nu te saturi de vorbit, mereu afli ceva nou despre o ţară sau despre cineva.
Bine...unii oameni sunt tare obositori, mai ales cei care nu stăpânesc bine engleza, dar noroc că sunt din Spania sau Italia, deci îi înţeleg chiar dacă ei nu vor să fie înţeleşi :P

Today’s Norwegian thing iiis: aici nu se fură măh!
pentru că şi deoarece: oamenii sunt destul de bogaţi ca să-şi lase bicicleta în mijlocul trotoarului fără lanţuri şi lacăte. Oamenii sunt destul de cinstiţi încât să nu le fure! Oamenii sunt oameni în Norvegia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

http://www.youtube.com/watch?v=ebqdwQzmSHM http://www.youtube.com/watch?v=AkJf0md1kG8